8th week of 3rd 9 weeks

Maravillosa busca un regalo –

Students draw the story as they read.  They practice retelling the story by looking at their drawings.  They retell to a group of students various times, helping each other with any problems they encounter.

Students answer questions about Maravillosa busca un regalo.

————————————————————————————————-

Oral Test at the end of the year -24 preguntas

We started practicing questions of the week during the 2nd 9 weeks.  They were questions that students should be able to answer on the spot when anyone asks them based upon what we have practiced in class.

To the right => of this page, I have uploaded an mp3 file called 24 preguntas, which students can use to practice answering those questions that will be on the test at the end of the year.  I have left pauses for student replies, based upon the time of the pauses used on the actual test. The questions are below.  If there is a hyphen before the question, it will be a shorter answer than those questions without the hyphen.  Students should begin practicing now so that it will be an easy task at the end of the year.  We are practicing in class, too.  Students were also given a list of the questions and some notes about possible answers or ideas to consider when answering the questions.

————————————————————————————————-

I have passed out vocabulary lists we have used for the house (la casa), Caperucita Roja (Little Red Riding Hood), and Pobre Ana (Poor Ann) which is a short novel that we will begin to read.  It is a yellow paper.

There are practice exercises below on this page for vocabulary about LA CASA and CAPERUCITA ROJA.  The exercises are also on the page entitled Tercer cuarto (3rd quarter) above.  Those exercises can be extremely helpful in helping students recognize the words, hear the words, and spell the words.

Those students who pay attention daily and practice in class often find that they know the vocabulary just by doing our classwork; however, there are some who may need extra practice; especially with spelling the words correctly.

_____________________________________________________

PRACTICE ANSWERING THESE QUESTIONS FOR AN ORAL TEST!!!

¿Puedes contestar estas preguntas rápidamente para el examen oral?
You should be able to answer any of these questions:
-1. ¿Cómo te llamas?
-2. ¿Cuántos años tienes?
3. ¿Cómo estás?
4 ¿Cómo eres?
-5. ¿Cuándo es tu cumpleaños?
6. ¿Qué llevas hoy?
7. ¿Dónde vives?
-8. ¿Qué tiempo hace?
9. ¿Qué hora es? ¿A qué hora… vas a la escuela?, sales de la escuela?, cenas?
-10. ¿Cuál es la fecha?
-11. ¿Dónde estás en este momento?
-12. ¿Cuál es tu color favorito?
13. ¿Qué te gusta hacer?
14. ¿Prefieres jugar (A) o (B)?
-15.¿Cuál es tu programa favorito?
16. ¿Adónde vas hoy?
17.¿Qué vas a hacer durante el verano?
-18. ¿Quién es tu mejor amigo/ a?
19. ¿Tienes novio / novia? ¿Quién es? ¿Cómo es? Si no tienes novio/a, ¿cómo va a ser tu novio/a?
20. ¿Qué comes por la mañana?
21. ¿Cuántos hermanos tienes? ¿Cómo es? o ¿Cómo son?
22. ¿Qué hay en tu dormitorio?
-23. ¿Con quién hablas por teléfono?
24. ¿Qué haces los fines de semana?


Anuncios

Responder

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s