Week 3 Spanish I A 2013

A Mardsan Giberter for Farfie
Translate the following and answer the questions about the reading.

Glis was very fraper. She had denarpen Farfie’s mardsan. She didn’t talp a giberter for him. So she colanted to plimp a mardsan blinky for him. She had just sparved the blinky when he jibbled in the gorger.

“Clorsty mardsan!” she boffed.

“That’s a crouistish mardsan blinky,” boffed Farfie, “but my mardsan is on Stansan. Agsan is Kelsan.”

“In that ruspen,” boffed Glis, “I won’t whank your giberter until Stansan.”
——————————————————————————-
Here are some questions that might help you figure this out:
1. Why was Glis fraper?
2. What did Glis plimp?
3. Who jibbled in the gorger when Glis sparved the blinky?
4. What did Farfie bof about the mardsan blinky?
5. Why wouldn’t Glis whank Farfie his giberter?

**********************************

Those small words that we need to know:
un; una————-a
a——————-to
en——————on; in
y——————-and
muy—————–very
de——————of; from

tall—————–alto/a
short—————-bajo/a
softly—————suavemente
loud; strong———fuerte

Can you tell the story from the pictures?

El muchacho y la puerta

———————————————————————————-

Diario:  Lee: (Read)  Translate this to English.  Try to figure out what “tropieza” and “pero” mean.

El muchacho grita a la muchacha.  La muchacha anda a la puerta y da una vuelta .  El muchacho anda a la muchacha, pero tropieza y se pega la cabeza en una silla.  La muchacha ríe.

bad———malo/a
There is; there are——–hay (“h” is silent)
to————a
and———–y
on————en
with———-con
a + el = al——–to the; at the
de + el = del——from the; of the
con—————-with
———————————————————————————

Practice the parts of the body (el cuerpo)
http://www.purposegames.com/game/aa5867c9cc

Escríbelo en ingles. (Write it in English)
1. El muchacho toca la puerta con la mano.
2. La muchacha se sienta en la silla y grita al muchacho.
3. El muchacho se levanta y anda rápidamente a una silla y levanta la silla.
4. La muchacha salta a la puerta y anda a la clase de español.
Once you have written it in English, look at the English and try to write it in Spanish.

Fray Felipe, Fray Felipe,
¿Duermes tú? ¿Duermes tú?
Toca la campana. Toca la campana.
Tin, tan, ton. Tin, tan, ton.

22 de agosto de 2013

Diario: 

1.  Write the objective below and underline the most important characteristics that I will be looking for when you tell your story:

I can tell a detailed, comprehensible story with no pauses or pronunciation errors, using current vocabulary and excellent grammar.

2.  Say the story aloud (not to your partner) and rate yourself based upon the following rubric:

Storytelling Rubric

Story was comprehensible without  interpretation                                         4 3 2 1 0

Speech continuous with no pauses, stumbling, pronunciation errors      4 3 2 1 0

Story included much current vocabulary                                                           4 3 2 1 0

Excellent grammatical usage                                                                                 4 3 2 1 0

Use of details                                                                                                              4 3 2 1 0

TOTAL POINTS ______________

s/he jumps————–salta
s/he raises————-levanta
s/he lowers————-baja
loud or strong———-fuerte
softly——————suavemente
s/he hits—————pega
s/he points at———-señala
s/he eats—————come
the fish—————-el pez
the table—————la mesa
s/he runs————–corre
s/he sings————-canta
slowly——————-despacio
fast———————-rápidamente
Who?——————–¿Quién
Download a PowerPoint with the vocabulary above:
https://app.box.com/s/yomoxqfxzbhc7w8luq7s

Practice the body parts:
el codo ——–the elbow
la muñeca ——the wrist
http://www.onlinefreespanish.com/aplica/lessons/body/body2.htm

EL CUERPO 1EL CUERPO 2

23 de agosto de 2013

PRUEBA (QUIZ) SOBRE EL CUERPO (ABOUT THE BODY)

Escríbelo en español.

1.  The boy lifts the table.

2.  The girl hits the door with a strong arm.

3.  The boy eats with his mouth.

4.  The girl points at the knee.

MATAMOSCAS

MATAMOSCAS CON EL CUERPO

Can you understand these short stories?

Hay un muchacho que corre a la escuela, pero se cae. Señala la rodilla y grita muy fuerte. Se toca la rodilla con la mano y anda despacio a la escuela.

Hay una muchacha pequeña que salta por la escuela. Se pega el hombro con el hombro de un muchacho grande. El muchacho grita muy fuerte. El muchacho juega fútbol americano y no levanta el brazo. ¡O, no! ¡O, no!

Anuncios

Responder

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s