Week 2 8-12 agosto 2016

I can say my name and say the alphabet in Spanish.
I can listen to Spanish verbs and do the actions.
I can listen to and say syllables and write them.
I can listen to words and spell them.
I can listen to a story and understand it.

Study 15 minutes per day

8 de agosto de 2016 – Class Meetings today

_____________________________________________________________________________
El alfabeto


________________________________________________________

El alfabeto

PRACTICE LISTENING TO THE ALPHABET AND WRITE WHAT YOU HEAR...

————————————————————————————————

El vocabulario  – The vocabulary

I know the alphabet. – Yo sé el alfabeto.
Hurray! = ¡Olé!

Te gusta comer la piza

basketball————————————– baloncesto
football—————————————– fútbol americano
soccer—————————————— fútbol
tennis—————————————— tenis
baseball—————————————- béisbol
volleyball————————————— vóleibol
s/he rides a bicycle—————————– anda en bicicleta

I say, -¿Qué te pasa calabaza?
You respond, -Nada, nada, limonada.

9 de agosto de 2016 – Hoy es martes. (Today is Tuesday)

************************************

Vocabulary Quiz Preparation and HOW TO STUDY SPANISH

************************************

Students practice writing the syllables that I say, listening carefully for the sounds.

TO GREET SOMEONE, SAY:

Hello! – ¡Hola! (“h” is silent)
Good morning, sir. – Buenos días, señor.
Good afternoon, Mrs. – Buenas tardes, señora.
Good night, Miss. – Buenas noches, señorita.
Mr. = Sr.
Mrs. = Sra.
Miss = Srta.

I call myself John (or whatever your name is)— Me llamo Juan.
He calls himself John. ————————– Se llama Juan.
How do you call yourself? (What’s your name?)- ¿Cómo te llamas?
Good morning———————————- Buenos días
Good afternoon——————————— Buenas tardes
Good evening———————————– Buenas noches
Hi!———————————————- ¡Hola!

——————————————————-

Practica – First days TPR vocabulario

http://www.spanishdict.com/flashcards/59162/first-days-tpr-vocabulario

——————————————————-

TPR 1

se levanta ——–s/he gets up
se sienta ———s/he sits down
anda ————–s/he walks
para —————-s/he stops
da la vuelta ——-s/he turns around
salta —————-s/he jumps
rápidamente ——rapidly
despacio ———-slowly
para adelante —–forward
hacia atrás ——–backward
Tócate ————-touch
la nariz ————the nose
la cabeza ———the head
la boca ————the mouth
el hombro ———the shoulder
la rodilla ———–the knee
el brazo ———–the arm

Quisiera hablar inglés, por favor.

Who?—————————————— ¿Quién?

I play ————————— juego
Do you play___? ———– ¿Juegas___?                                                                                                  S/he
plays (a game) ——– juega
basketball ——————– baloncesto
football ———————– fútbol americano
soccer ———————— fútbol
tennis ————————- tenis
baseball ———————- béisbol
volleyball ——————— vóleibol
s/he rides a bicycle ——- anda en bicicleta
Who? ————————- ¿Quién?

10 de agosto de 2016 – Hoy es miércoles. (Today is Wednesday)

Diario: Escribe las palabras y frases en español. (Write the words and phrases in Spanish.)
1. Hi!
2. I call myself ___.
3. What’s your name?
4. Good morning.
5. Good afternoon.
6. Good evening.

TPR 1

Se levanta y se sienta sobre la mano.
Se levanta y se sienta sobre la pierna.
Se levanta, se sienta y da la vuelta.
Se sienta, levanta las manos y salta y da la vuelta.
Se levanta, levanta las piernas y salta.
Se levanta, levanta una pierna y salta hacia atrás. Para. Levanta la otra pierna y anda.
Se levanta, se sienta y salta.
Se levanta, levanta una pierna y salta, y levanta la otra pierna y salta. Da la vuelta
Se levanta y anda con las manos para adelante.(con las piernas)
Para. Salta hacia atrás en la mano. Grita, –Ay, ay ay.

——————————————————-

Practica – First days TPR with some parts of the body

http://www.spanishdict.com/flashcards/141806/first-days-tpr-with-some-parts-of-the-body

——————————————————-

Students practice spelling words we’ve used by listening to the sounds:

11 de agosto de 2016  – Hoy es jueves. (Today is Thursday)

Hoy es miércoles. (Wednesday)
Work with a partner to do the following:
1. Greet your partner and ask, “What’s your name?” in Spanish. Answer your partner’s question.
2. Tell your partner what sport you play. (Juego)
3. Say the following syllables to your partner:
da, na, za, mo, ba, li, la, ca
4. Put the syllables together to find 2 words.

What no homework? Yes, there’s homework every day…
Study vocabulary 15 minutes per night.

Write these and their meanings in English
Yo sé el alfabeto.
¡Olé!
¿Cómo te llamas?
Me llamo
Se llama

 

PRACTICE LISTENING TO THE ALPHABET AND WRITE WHAT YOU HEAR…

——————————————————————————————————————————

In case the embed doesn’t work at school, here is a link:

https://audioboom.com/boos/915671-el-alfabeto-practicamos

————————————————————————————————–

Una trabalengua: (tongue-twister)

Paco Peco, chico rico,
insultaba, como un loco,
a su tío, Federico.
Y éste dijo, -Poco a poco,
Paco Peco, poco pico

El vocabulario:
the boy ——————-el muchacho
the girl ——————–la muchacha
s/he hits him/herself —se pega
the door ——————la puerta
s/he yells —————–grita
the chair ——————la silla
s/he laughs —————se ríe

12 de agosto de 2016  Hoy es viernes. (Today is Friday)

Study 15 minutes per dayDiario: Practice saying this out loud:
Paco Peco, chico rico,
insultaba, como un loco,
a su tío, Federico.
Y éste dijo, -Poco a poco,
Paco Peco, poco pico.

Quiz on the Alphabet.

Practice spelling the vocabulary we’ve had and see whether a word needs an accent or not…

se levanta ——–s/he gets up
se sienta ———s/he sits down
anda ————–s/he walks
para —————-s/he stops
da la vuelta ——-s/he turns around
salta —————-s/he jumps
rápidamente ——rapidly
despacio ———-slowly
para adelante —–forward
hacia atrás ——–backward
Tócate ————-touch
la nariz ————the nose
la cabeza ———the head
la boca ————the mouth
el hombro ———the shoulder
la rodilla ———–the knee
el brazo ———–the arm

Practice these words:
levanta ——s/he lifts
baja ———-s/he lowers
la mano ——the hand
la pierna —–the leg
fuerte ———strong
suavemente –smoothly; softly
y —————-and
bueno ———-good
malo ————-bad

Practice telling each other what to do using the vocabulary we’ve done.  Some show their skills in front of class.

El vocabulario:
the boy ——————-el muchacho
the girl ——————–la muchacha
s/he hits him/herself —se pega
the door ——————la puerta
s/he yells —————–grita
the chair ——————la silla
s/he laughs —————se ríe
good ———————–bueno
bad ————————malo

——————————————————-

Practica – First days TPR vocabulario

http://www.spanishdict.com/flashcards/59162/first-days-tpr-vocabulario

——————————————————-

I tell the story.  Students act it out.  Students draw the story and then retell the story to a partner.

EL CUENTO Hay = There is (Act out the story)
Hay un muchacho bueno. El muchacho se levanta y anda rápidamente a la puerta. No para y se pega la cabeza en la puerta. El muchacho toca la cabeza y grita. El muchacho anda despacio a la silla y se sienta despacio. La muchacha mala se ríe.

El muchacho y la puerta

¡Qué pasen un buen fin de semana! – Have a great weekend!

Diario: Write the English meaning of these words without looking at your notes:
1. se sienta
2. la silla
3. se levanta
4. anda
5. rápidamente
6. el muchacho
7. la muchacha
8. se pega
9. la puerta
10. la cabeza
11. despacio
12. se ríe

Practicamos:

S/he plays (a game) ——– juega
I play ————————— juego
Do you play___? ———– ¿Juegas___?
basketball ——————– baloncesto
football ———————– fútbol americano
soccer ———————— fútbol
tennis ————————- tenis
baseball ———————- béisbol
volleyball ——————— vóleibol
s/he rides a bicycle ——- anda en bicicleta
Who? ————————- ¿Quién?

Think you can

Places you will go with willingness to learn

 

Save

Save

Save

Save

Anuncios

Responder

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s