Week 4 22-26 de agosto de 2016

I can…

  • read a new story with familiar vocabulary.
  • write the syllables that I hear.
  • decide whether a word needs an accent or not and where
  • tell the parts of the body.
  • sing a song in Spanish.

22 de agosto de 2016

Diario:  Lee: (Read)  Translate this to English.  Try to figure out what “tropieza” and “pero” mean.

El muchacho grita a la muchacha.  La muchacha anda a la puerta y da una vuelta .  El muchacho anda a la muchacha, pero tropieza y se pega la cabeza en una silla.  La muchacha se ríe.

2 Important rules

Read the information above.  Then write the words and underline the syllable that should be stressed.

  1. Madrid       2.  universidad       3.  decide        4.  evidente     5.  lunes 

Do they need accents?

Pronunciation Practice from Pronunciation Page I gave you. Also, Paco Peco, Papas y Papas, etc.
Les doy sílabas.  Escriben lo que oyen.
Ma   me   mi    mo   mu
Da    de    di     do    du
La    le     li      lo     lu
Ca    ce    ci     co    cu
Pa    pe    pi     po    pu
Ba    be    bi     bo    bu
Fa    fe     fi      fo     fu
Ra    re     ri      ro     ru
Sa    se    si     so    su
Ta    te     ti      to     tu
Va    ve    vi     vo    vu

We sing a round:
Fray Felipe, Fray Felipe,
¿Duermes tú? ¿Duermes tú?
Toca la campana. Toca la campana.
Tin, tan, ton. Tin, tan, ton.

Quiz tomorrow on Spanish-speaking  Countries

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

________________________________________________________________

Click on each country to check your knowledge:  http://www.purposegames.com/game/b09f35c5c6

Hispanic World

23 de agosto de 2016  – Club Day – Short classes

I can…

  • translate sentences from Spanish to English.
  • write the syllables that I hear.
  • decide whether a word needs an accent or not and where
  • tell the parts of the body.
  • retell a story from pictures
  • learn new vocabulary
  • show where each Spanish-speaking country is located
  • sing a song in Spanish.

Escríbelo en ingles. (Write it in English)

  1. El muchacho toca la puerta con la mano.
  2. La muchacha se sienta en la silla y grita al muchacho.
  3. El muchacho se levanta y anda rápidamente a una silla y levanta la silla.
  4. La muchacha salta a la puerta y anda a la clase de español.

Syllable practice

Country test!

When you finish the test, begin this… 

Write the Spanish word for each of these

24 de agosto de 2016

I can…

  • tell the parts of the body.
  • retell a story from pictures
  • learn new vocabulary
  • Listen to a new story
  • sing a song in Spanish.

Diario:  Number your paper from 1-8. Write the body parts in Spanish.   3. La frente  (forehead)   QUIZ FRIDAY ON BODY PARTS

Save 1.  Write the objective below and underline the most important characteristics that I will be looking for when you tell your story:

I can tell a detailed, comprehensible story with no pauses or pronunciation errors, using current vocabulary and excellent grammar.

2.  Say the story aloud (not to your partner) and rate yourself based upon the following rubric:

Storytelling Rubric

Story was comprehensible without         4 3 2 1 0
interpretation
Speech continuous with no pauses,       4 3 2 1 0
stumbling, pronunciation errors
Story included much current vocabulary 4 3 2 1 0
Excellent grammatical usage                  4 3 2 1 0
Use of details                                       4 3 2 1 0
TOTAL POINTS ______________

Tell your story to a partner.  Rate each other.

El muchacho y la puerta

PRACTICAMOS ESTE VOCABULARIO   PPT:  1 week 3 Spanish IA vocab DELAYED ANSWERS

s/he raises
s/he lowers
s/he runs
s/he hits
slowly
fast
Who?
s/he jumps
loud or strong
softly
s/he points at
s/he eats
the fish
the table
s/he sings

I tell a story:  El pez que salta del agua

Hay un pez . El pez canta y dice, -Buenos días.-  ¡Hay un tiburón! El pez salta del agua y le pega a un muchacho en la cabeza.  ¡O, no!  El muchacho señala el pez y grita.

La mamá del muchacho corre al muchacho y levanta al muchacho.  La mamá canta al muchacho y el muchacho se sienta en la mesa.  La mamá le pega al pez y grita muy fuerte.  Luego la mamá come el pez.

El pez que salta

QUIZ FRIDAY ON BODY PARTS

25 de agosto de 2016

I can…

  • Translate sentences from English to Spanish.
  • Listen and find the parts of the body
  • Read a new story with familiar vocabulary
  • Figure out the meaning of a new word from context.
  • Retell a story I’ve heard.
  • Add accents that have been left out.

Diario:  Escríbelo en español.

  1. The boy lifts the table.
  2. The girl hits the door with a strong arm.
  3. The boy eats with his mouth.
  4. The girl points at the knee.

Practicamos con el vocabulario (Let’s practice with the vocabulary): http://www.spanishdict.com/flashcards/141806/first-days-tpr-with-some-parts-of-the-body

MATAMOSCAS CON EL CUERPO HUMANO

¡HAY UNA PRUEBA MAÑANA!

Lee el cuento… (¿Qué quiere decir se cae? – What does se cae mean?)

Hay un muchacho alto y grande que corre a la escuela, pero se cae.  Señala la rodilla y grita muy fuerte.  Se toca la rodilla con la mano y anda despacio a la escuela. 

Hay una muchacha pequeña que salta por la escuela.  Se pega el hombro en el hombro del muchacho alto y grande.  El muchacho grita muy fuerte.  El muchacho juega fútbol americano y no levanta el brazo.  ¡O, no!  ¡O, no!

Do you remember what “tropieza” means?

***************************

Terminamos el cuento de ayer. – We finish the story from yesterday.

26 de agosto de 2016

Traduzca al español:

  1. The fish jumps quickly.
  2. The girl points at the small fish.
  3. The girl runs and shouts loudly at the fish.
  4. The girl sits down at the table slowly.
  5. The girl lifts the fish and eats the fish.

 Contesta estas preguntas con oraciones completas en español.

¿Quién? = Who?    ¿Qué? = What?

  1. ¿Es grande o pequeño el pez?
  2. ¿Qué canta el pez?
  3. ¿Qué dice el pez?
  4. ¿Qué salta?
  5. ¿Le pega a un muchacho o le pega a la mamá?
  6. ¿Quién corre al muchacho?
  7. ¿Quién levanta al muchacho?
  8. ¿Quién canta al muchacho?
  9. ¿Quién se sienta en la mesa?
  10. ¿Quién le pega al pez?
  11. ¿Quién grita muy fuerte?
  12. ¿Quién come el pez?

Retell story in threes – One tells the story while the other 2 act it out.

HAY UNA PRUEBA. – THERE’S A TEST! – EL CUERPO HUMANO – THE BODY

Add the accents that this newspaper article left out.

El pez le pega al muchacho articulo

                Come el pez.          Come la mesa. (¡Ay!)
                Lo come                 La come

RETAKE COUNTRY TEST – Today in some classes.  Monday in the others.

Exit slip

Save

Save

Anuncios

Responder

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s