I A – Weeks 3 and 4 2014-15

Please fill out this survey and submit it.

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Week 3 – 18 – 22 de agosto de 2014

I can say my name and say the alphabet in Spanish.
I can listen to Spanish verbs and do the actions.
I can listen to syllables and write them.
I can listen to words and spell them.
I can listen to a story and understand it.
I can tell a story by looking at the pictures.
I can read a story.
I can give constructive criticism to my partner.
I can read an unfamiliar story with familiar vocabulary.
I know the countries where Spanish is spoken.

Those small words that we need to know:
a———————un; una  (un muchacho, una muchacha)
to——————–a
on; in—————-en
and——————-y
very——————muy
of; from————-de

tall——————alto/a
short—————-bajo/a
softly—————suavemente
loud; strong———fuerte

18 de agosto de 2014 — Hoy es lunes.

¿Qué significa ________? What does (Spanish word) mean?
¿Cómo se dice ________? How is (English word) said?
Entiendo. I understand. (Used in response to the teacher checking in with—¿Entiendes? or ¿Entienden?)
No entiendo. I don’t understand. (same as # 3)
Una pausa, por favor (and hold up the time-out sign with hands). Let’s pause, please. (student may say/do this anytime she/he feels lost).
Say these words correctly:
levanta——– levante     se sienta———- se siente

SURVEY AT THE TOP OF THIS PAGE: PLEASE TAKE IT AND SUBMIT IT.

Lee: (Read) Translate this to English. Try to figure out what “tropieza” and “pero” mean.
El muchacho grita a la muchacha. La muchacha anda a la puerta y da una vuelta . El muchacho anda a la muchacha, pero tropieza y se pega la cabeza en una silla. La muchacha ríe.

Can you tell the story from the pictures?

1. Write the objective below and underline the most important characteristics that I will be looking for when you tell your story:

I can tell a detailed, comprehensible story with no pauses or pronunciation errors, using current vocabulary and excellent grammar.

2.  Say the story aloud (not to your partner) and rate yourself based upon the following rubric:

Storytelling Rubric 4 = Perfect

4 3 2 1 0  Story was comprehensible without interpretation
4 3 2 1 0  Speech continuous with no pauses, stumbling, pronunciation errors
4 3 2 1 0  Story included much current vocabulary
4 3 2 1 0  Excellent grammatical usage
4 3 2 1 0  Use of details
TOTAL POINTS ______________

El muchacho y la puerta

EL ALFABETO – Hay una prueba (quiz) mañana (tomorrow).

Body parts wkst 1la pierna———-the leg
el pie————–the foot
la cara————the face
el cuello———-the neck
el dedo———–the finger
el pelo————the hair
la mano———-the hand
el brazo———-the arm

PRACTICE WITH THE SPANISH-SPEAKING COUNTRIES

Spanish-speaking countries:


Nicaragua
la Argentina
Costa Rica
Guatemala
Venezuela
Puerto Rico
México
Panamá
El Salavador
Honduras
Ecuador
España
Uruguay
Paraguay
Cuba
Chile
el Perú
la República Dominicana
Colombia
Bolivia
Son los países en el mundo donde hablan español.

Did you know…?

– for approximately 330 million people worldwide Spanish is their 1st language?

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

According to the World Atlas, the following countries have Spanish as its official language: Argentina, Bolivia, Chile, Colombia, Costa Rica, Cuba, Dominican Republic, Ecuador, El Salvador, Equatorial Guinea (Africa), Guatemala, Honduras, Mexico, Nicaragua, Panama, Paraguay, Peru, Spain, Uruguay, Venezuela.

http://blog.myheritage.com/2008/10/

Tarea diaria small

19 de agosto de 2014 – Hoy es martes.

Escríbelo en ingles. (Write it in English)
1. El muchacho toca a la puerta con la mano.
2. La muchacha se sienta en la silla y grita al muchacho.
3. El muchacho se levanta y anda rápidamente a una silla y levanta la silla.
4. La muchacha salta a la puerta y anda a la clase de español.
Once you have written it in English, look at the English and try to write it in Spanish.

PRUEBA – el alfabeto

Paco Peco, chico rico,
insultaba, como un loco,
a su tío, Federico.
Y éste dijo, -Poco a poco,
Paco Peco, poco pico

Body parts wkst 2la espalda———–the back
el estómago——–the stomach
el pecho————-the chest
el ojo—————–the eye
la cabeza————the head
la nariz—————the nose
la boca—————the mouth
la oreja—————the ear
toca—————— s/he touches
señala————— s/he points at
pega—————– s/he hits
la mesa————– the table

mapa Spanish speaking countries

 Fray Felipe, Fray Felipe,
¿Duermes tú? ¿Duermes tú?
Toca la campana. Toca la campana.
Tin, tan, ton. Tin, tan, ton.

Don’t forget to do the survey at the top of this page!!

20 de agosto de 2014 – Hoy es jueves.

Diario: Write the translation. Write what you think Esta, Este and dice mean. ¿Qué significan?

ESTE ESTA DICE

Escucha el cuento:


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PRACTICE THE VOCABULARY HERE:

Learn Spanish Vocabulary for First Days TPR with some parts of the body

View Scoreboard | Learn Spanish | Get Help with Spanish Translation

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Listen to the syllables I say and write them.

Practicamos el vocabulario.  We practice the vocabulary:

s/he jumps————–salta
s/he raises————–levanta
s/he lowers————-baja
loud or strong———fuerte
softly———————suavemente
s/he hits—————-pega
s/he points at———-señala
s/he eats————-—come
the fish——————el pez
the table—————-la mesa
s/he runs————–corre
s/he sings————-canta
slowly——————-despacio
fast———————-rápidamente
Who?——————–¿Quién

Download a PowerPoint with the vocabulary above:
https://app.box.com/s/yomoxqfxzbhc7w8luq7s

Practice reading a story to your partner.  Your partner translates what s/he he hears.  Both partners try to figure out the meanings of 2 new words that are in the stories.

Matamoscas con el cuerpo

MATAMOSCAS CON EL CUERPODon’t forget to do the survey at the top of this page!!

Fray Felipe, Fray Felipe,
¿Duermes tú? ¿Duermes tú?
Toca la campana. Toca la campana.
Tin, tan, ton. Tin, tan, ton.

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21 de agosto de 2014 – Hoy es jueves.

I can understand familiar stories that follow a logical order.
Diario: Escríbelo en español.
1. The boy lifts the table.
2. The girl hits the door with a strong arm.
3. The boy eats with his mouth.
4. The girl points at the knee.

Un brazo fuerte

la muchacha baja———una muchacha baja a short girl

el muchacho bajo———un muchacho bajo – a short boy

el muchacho alto———-un muchacho alto – a tall boy

la muchacha alta———-una muchacha alta – a tall girl

Practice reading with a partner.

el cuerpo.
la cabeza
el ojo
el dedo del pie
la oreja
el cuello
el pecho
la pierna
el brazo
la mano
el dedo
el estómago
el pie
la cara
el pelo
la nariz
la boca
el hombro
la frente
la rodilla
la espalda
Practice the body parts:
el codo ——–the elbow
la muñeca ——the wrist
http://www.onlinefreespanish.com/aplica/lessons/body/body2.htm

Practice the parts of the body (el cuerpo)
http://www.purposegames.com/game/aa5867c9cc

bad————————–malo/a
good———————–bueno
There is; there are——hay (“h” is silent)
to—————————–a
and———–—————y
on—————————-en
with————————-con
from; of——————–de
to the; at the————–a + el = al
from the; of the———-de + el = del

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EL CUERPO 1EL CUERPO 2Practice the Spanish–speaking countries
http://www.ibge.gov.br/paisesat/main.php

22 de agosto de 2014 –  Hoy es viernes.    Que te pasa calabaza Nada nada limonada

Diario Is this a Spanish-speaking country?

¿Sí o No?

1. Uganda
2. Uruguay
3. Egipto
4. Ecuador
5. Venezuela
6. Paquistán
7. Bolivia
8. Botswana
9. Colombia
10. Honduras
11. España
12. Lithuania
13. Costa Rica
14. El Salvador
15. Chile
16. Liberia

TO SAY GOODBYE TO SOMEONE, SAY:
Goodbye. –———– Adiós. (accents are used to show the stressed vowel when the word doesn’t follow the pronunciation rules)
Well, I have class. – Bueno, tengo clase.
Bye. –——————- Chao
See you later. –—— Hasta luego.
See you tomorrow. – Hasta mañana.
I have to go. –——— Tengo que irme.

Can you write this in Spanish?
1. Good morning, Mr. Dennis.
2. Hello, Mrs. Rose!
3. I have to go. See you later.
4. I have to go. See you tomorrow.
5. Bye.

http://www.srwooly.com
Look at the student access code on the wall. You can go there to listen to the songs.

Me duele Sr Wooly————————————————————————–

Como se dice IA week 3————————————————————————–

PRUEBA (Quiz) – EL MUNDO HISPANO

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Week 4 – 25 – 29 de agosto de 2014

25 de agosto de 2014 – Hoy es lunes.

Diario: Escríbelo:
¿Quién?————————–Who?
¿Qué?—————————–What?
¿Quién canta?
¿Quién levanta la mano?
¿Qué levanta el muchacho?
¿Qué canta la clase?

How do you answer those questions?

Shakira canta.
El estudiante levanta la mano.
El muchacho levanta la silla.
La clase canta Fray Felipe.
Do you know these?

El cuerpo del gato

¿Cuántos…?  ¿Cuántas…? ———- How many?

1 uno
2 dos
3 tres
4 cuatro
5 cinco
6 seis
7 siete
8 ocho
8 nueve
10 diez

¿Cuántas orejas tiene el gato? – El gato tiene cuatro orejas.
¿Cuántos ojos tiene el gato?
¿Cuántas narices tiene el gato?
¿Cuántas bocas tiene el gato?
¿Cuántos cuellos tiene el gato?
¿Cuántas cabezas tiene el gato?
¿Cuántas piernas tiene el gato?
¿Cuántas patas tiene el gato?
¿Cuántas colas tiene el gato?
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El dictado (20 palabras)
6 1. La muchacha corre a la silla.
4 2. El muchacho salta rápidamente
4 3. Mi mamá canta suavemente.
6 4. ¿Quién levanta la mano y grita?

s/he sings———–canta

El pez que salta del agua
Hay un pez pequeño en el agua. El pez canta y dice, -Buenos días.-

Hay un tiburón (shark) grande en el agua.  El pez salta del agua y le pega a un muchacho en la cabeza. ¡O, no! El muchacho señala el pez y grita.

La mamá del muchacho corre al muchacho y levanta al muchacho. La mamá canta al muchacho y el muchacho se sienta en la mesa. La mamá le pega al pez y grita muy fuerte. Luego (later) la mamá come el pez.

————————————————————————————————

El pez que salta

pega ————s/he hits
toca ————-s/he touches
señala———– s/he points at
grita————– s/he yells
come————- s/he eats
la silla———– the chair
el piso———– the floor
el techo———- the ceiling
la puerta——– the door
la ventana——- the window
el pez ————the fish

26 de agosto de 2013

Diario: Escríbelo en español:
1. The small fish jumps from the water.
2. The fish hits the head of the short boy.
3. The boy shouts and points at the fish.
4. The mother hits the fish and eats the fish.

¿Cuántos…?  ¿Cuántas…? ———- How many?

1 uno
2 dos
3 tres
4 cuatro
5 cinco
6 seis
7 siete
8 ocho
8 nueveel animal cuantos
10 diez

¿Cuántas orejas tiene el animal?
¿Cuántos ojos tiene el animal?
¿Cuántas bocas tiene el animal?
¿Cuántas narices tiene el animal?
¿Cuántos cuellos tiene el animal?

Preguntas (questions) …El pez que salta

¿Es grande o pequeño el pez?  ¿Es grande o pequeño el tiburón?
¿Qué canta el pez?
¿Qué dice el pez?
¿Qué salta?
¿Le pega a un muchacho o le pega a la mamá?
¿Quién corre al muchacho?
¿Quién levanta al muchacho?
¿Quién canta al muchacho?
¿Quién se sienta en la mesa?
¿Le pega el pez a la mamá?
¿Quién grita muy fuerte?
¿Quién come el pez?

2nd and 4th periods:  Write the story as HOMEWORK.

1st and 3rd periods:  Escribimos el cuento -We write the story together.
==========================================================

QUESTION WORDS:

You can download this file directly below,

Question words – EXPLANATIONS AND EXAMPLES

or you can see the QUESTION WORDS file all below:

¿Quién? = Who? ¿Qué? = What? ¿Cómo? = How?

EJEMPLOS (EXAMPLES):
¿Quién anda a la puerta? Who walks to the door?

Take out “Quién” and put in the name of the person who walks to the door.
Jorge anda a la puerta. Jorge walks to the door.

¿Qué come Alejandro? What does Alejandro eat?

Alejandro come el gato. Alejandro eats the cat.

Notice the word order: The verb comes first in the question. Then you’ll find the subject. To answer it, put the subject first, then the verb and finish the sentence. Alejandro come el gato. Alejandro eats the cat. ¡Oh, no! ¡Oh, no!

¿Cómo anda Juan a la puerta? How does Juan walk to the door?

Notice the word order: The verb comes first in the question. Then you’ll find the subject. To answer it, put the subject first, then the verb and finish the sentence.

Juan anda rápidamente a la puerta. Juan walks rapidly to the door

_______________________________________________________________

¿Dónde…? ¿Adónde va…?

¿Dónde…? – Where?

¿Dónde está Juanita? Where is Juanita?

Juanita está en la escuela. Juanita is in school.

¿Dónde comes? Where do you eat?

Como en la cafeteria. I eat in the cafeteria.

¿Adónde va…? – To where…?

¿Adónde va…? Whenever you use a form of “ir”, like “va”, use ¿Adónde…?

Whenever you use a form of “va”, use “a”.

¿Adónde va José? To where does José go?

José va a la clase. José goes to class.

¿Adónde vas? To where do you go (are you going)?

Voy a la clase de español. I’m going to Spanish class.

¿Cuándo? – When?

¿Cuándo estudias? When do you study?

Estudio por la tarde. I study in the afternoon.

¿Por qué? – Why?

¿Por qué come Juan el pan? Why does Juan eat the bread?

Juan come el pan porque está delicioso. Juan eats the bread because it is delicious.

¿Por qué corres a casa? Why do you run home?

Corro a casa porque necesito estudiar. I run home because I need to study.

¿Cuánto/a…? – How much? ¿Cuántos/as…? – How many?

¿Cuánto dinero tiene María? How much money does María have?

María tiene un dólar. María has one dollar.

¿Cuántas páginas lees? How many pages do you read?

Leo una página. I read one page.

¿Cuál? – Which?

¿Cuál es la fecha? What is the date? (of all of the dates there are)

27 de agosto de 2014

Take the story written yesterday (2nd and 4th as homework), and write what you wrote in English.

Lee el cuento (Read the story) y escribe 2 preguntas (¿?) sobre (about) cada párrafo (each paragraph)

==========================================================

Come el pez. ———–Lo come —–She eats it.
Come la mesa. (¡Ay!)–La come —–She eats it.
==========================================================

Come los peces.——- Los come. —-She eats them.
Come las sillas.——– Las come. —-She eats them.

==========================================================

Body Parts
http://www.quia.com/hm/444192.html

Body Parts (Los partes del cuerpo)
http://www.quia.com/jg/1463743.html

El Cuerpo — Body Parts (with pictures)
http://www.quia.com/jg/1347505.html

El Cuerpo
http://www.quia.com/jw/259134.html

El Cuerpo 2
http://www.quia.com/jw/259135.html

PRUEBA  (Quiz) – el cuerpo (the body) – Mañana (tomorrow)

No lo tengo

Sr. Wooly – Me duele

Lee el cuento y escribe 2 preguntas (?) sobre (about) the story.  – Read the story and write 2 questions about the story.

El pez que salta del agua
Hay un pez pequeño en el agua. El pez canta y dice, -Buenos días.-

Hay un tiburón (shark) grande en el agua.  El pez salta del agua y le pega a un muchacho en la cabeza. ¡O, no! El muchacho señala el pez y grita.

La mamá del muchacho corre al muchacho y levanta al muchacho. La mamá canta al muchacho y el muchacho se sienta en la mesa. La mamá le pega al pez y grita muy fuerte. Luego (later) la mamá come el pez.

¿Quién? = Who?    ¿Qué? = What?

¿Qué salta? – El tiburón salta.
What jumps?

¿Quién grita? – El muchacho grita?
Who shouts?

¿Quién corre al muchacho? – La mamá corre al muchacho.
Who runs to the boy?

¿Quién pega al muchacho?Nadie pega al muchacho.  (Nobody)
Who hits the boy?

¿Qué pega el muchacho? – El muchacho no pega nada. (nothing)
What does the boy hit?

¿Qué pega al muchacho? – El tiburón pega al muchacho.
What hits the boy?

——————————————————————————————————

Preguntas personales – Personal questions

¿Quién corre a la escuela?
¿Quién corre rápidamente a la clase de español?
¿Quién canta en la clase de español?
¿Quién canta suavemente?
¿Quién grita suavemente?
¿Quién grita muy fuerte?
¿Quién señala el pez?
¿Quién se sienta en la mesa?
¿Quién anda despacio?
¿Quién levanta la mano?
¿Quién levanta la rodilla?
¿Qué canta la clase? Fray Felipe

Write these words in Spanish without looking at your vocabulary lists.
1. he eats
2. he hits
3. he points at
4. slowly
5. rapidly
6. softly
7. he sings
8. the fish
9. he runs
10. Who?

28 de agosto de 2014

Escríbelo:
Singular————-Plural
el ojo —————–los ojos
el dedo —————los dedos
el animal ————los animales
la pierna ————las piernas
la cabeza ————las cabezas
la enfermedad —–las enfermedades

Answer in English:
How do you make a word (noun) plural?

Make these words plural:
la página
el papel
el limón
la manzana
el tiburón
el brazo
la libertad
la calabaza

Traduzca al español:
1.  The fish jumps quickly.
2.  The girl points at the small fish.
3.  The girl runs and shouts loudly at the fish.
4.  The girl sits down at the table slowly.
5.  The girl lifts the fish and eats the fish

How do you say, “The girl lifts the fish and eats it?”

Practice vocabulary for the body.

Practice old vocabulary

PRUEBA – el cuerpo  (QUIZ – the body)

Number paper from 1-15 for Exit Slip

¿Quién corre a la escuela?
¿Quién corre rápidamente a la clase de español?
¿Quién canta en la clase de español?
¿Quién canta suavemente?
¿Quién grita suavemente?
¿Quién grita muy fuerte?
¿Quién señala el pez?
¿Quién se sienta en la mesa?
¿Quién anda despacio?
¿Quién levanta la mano?
¿Quién levanta la rodilla?
¿Qué canta la clase? Fray Felipe

29 de agosto de 2014 

Be good!! 

I’ll be looking for the rating you get from my substitute!! 

Quickly write the plural forms of the words on your worksheet.

Practice saying these:

Listen to the recordings by clicking on this Orange square RSS  .  Then, a page will come up, and you can Click on  Rimas  and listen.  Next, you can go back to the page and click on Paco Peco and listen.  Then click back to this page.

Rimas y Paco Peco

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LA TOMATINA

FILL OUT INFORMATION ON THE WORKSHEET AS YOU READ AND LISTEN.

En Buñol, España   It occurs the last Wednesday in August every year

Bunol Espana This comes from La Tomatina website: http://www.latomatinatours.com

How did La Tomatina Start …..

The tomato fight has been a strong tradition in Buñol since 1944 or 1945. No one is completely certain how this event originated. Possible theories on how the Tomatina began include a local food fight among friends, a juvenile class war, a volley of tomatoes from bystanders at a carnival parade, a practical joke on a bad musician, and the anarchic aftermath of an accidental lorry (truck) spillage.

One popular theory is that disgruntled townspeople attacked city councilmen with tomatoes during a town celebration. Whatever happened to begin the tradition, it was enjoyed so much that it was repeated the next year, and the year after that, and so on. The holiday was banned during the Spanish State period under Francisco Franco for having no religious significance, but returned in the 1970s after his demise.

The festival is in honor of the town’s patron saints, Luis Bertran and the Mare de Deu dels Desemparats (Mother of God of the Defenseless), a title of the Virgin Mary.

——————————————–

This event used to attract 40,000-50,000 participants.  However, in 2014, participants had to purchase a ticket for the 20,000 slots available to participate.

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La Tomatina en Buñol, España – 28 de agosto de 2013

http://vimeo.com/22078079

La Tomatina 2014 Tomato Throwing

http://www.theleadingevents.com/?p=9276

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Recycled Orchestra

Fill out the information on your worksheet as you listen.

Recycled Orchestra – from Paraguay 27 de agosto de 2013  (1 hour in length)

http://www.kennedy-center.org/explorer/artists/?entity_id=96526&source_type=B

Landfill Childrens Orchestra Makes Music From Trash ( 3:26 minutes)

http://ireport.cnn.com/docs/DOC-967213

Landfill Harmonic –  (13:31 minutes)

http://www.cbsnews.com/news/recyclers-from-trash-comes-triumph-2/

This is the Preview to the video above – ( a few seconds in length)  It is shown at the beginning of the video above.

http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=50159235n

Price of success:  Will the Recycled Orchestra last?  (5:59 minutes)
http://www.cbsnews.com/8301-504803_162-57612687-10391709/price-of-success-will-the-recycled-orchestra-last/
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Learn Spanish Vocabulary for Spanish IA 1st 6 weeks

View Scoreboard | Learn Spanish | Get Help with Spanish Translation

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¡Qué pasen un buen fin de semana! (Have a great weekend!)

¿Qué te pasa calabaza?  Nada, nada limonada. Que te pasa calabaza Nada nada limonada

El cuento del primer período. (The story from first period 2013)
Hay un elefante grande. El elefante pisa a Miguel. Otro muchacho le pega a Miguel. El elefante se sienta sobre Miguel. La mamá de Miguel grita muy fuerte. La mamá está triste. La mamá se ríe de pobre Miguel. El elefante se sienta sobre la mamá. El elefante se ríe de la mamá. Miguel se levanta y patea su perro. La mamá le pega a Miguel. Otra vez, el elefante pisa a Miguel. El elefante come a Miguel. Destiny grita muy fuerte, -¡No!- El perro se ríe de Destiny.
EL FIN

El cuento del segundo período (The story from second period 2013)
Hay un elefante grande y se sienta sobre el muchacho. El muchacho grita muy fuerte, -¡Oh, no!- El elefante se ríe del muchacho.

Una muchacha grita suavemente y corre rápidamente al muchacho. El elefante come a la muchacha. El muchacho llora.
EL FIN

Canta:
Fray Felipe, Fray Felipe,
¿Duermes tú?, ¿Duermes tú?
Toca la campana. Toca la campana.
Tin, tan, ton. Tin, tan, ton.

————————————–

Paco Peco, chico rico,
insultaba, como un loco,
a su tío, Federico.
Y éste dijo, – Poco a poco,
Paco Peco, poco pico.

aula en la escuela

banderas

el vocabulario nuevo:
s/he looks at————–mira
the magazine————-la revista
s/he runs toward———corre hacia
s/he lets go of————suelta
s/he touches————–toca
the shoulder————–el hombro
s/he runs home———–corre a casa
forward——————–para adelante
to the left——————a la izquierda
to the right—————-a la derecha
s/he doesn’t have———no tiene
s/he sees——————ve
s/he picks it up————la recoge
s/he goes——————va

¿Quién es bueno?
¿Quién es malo?
¿Quién tira una mesa?
¿Quién anda en una línea derecha?
¿Quién llora mucho?
¿Quién se sienta en el suelo?
¿Quién bebe el agua?
¿Quién agarra el pez?
¿Quién agarra el refresco?
¿Quién tira el refresco?
¿Quién ve el refresco?
¿Qué tira la muchacha?
¿Qué ve el muchacho?
¿Qué agarra el muchacho?
¿Qué bebe la muchacha?
¿Qué es bueno?
¿Qué es malo?

El diccionario ilustrado (You can download it below)

PICTURE DICTIONARY

Contesta con oraciones completas.
1. ¿Quién tira la puerta al muchacho?
2. ¿Quién corre a la escuela?
3. ¿Quién anda rápidamente y se pega la cabeza en la silla?
4. ¿Quién se levanta, bebe el refresco y se sienta en el suelo?
5. ¿Quién salta y canta en la clase de espanol?

s/he grabs                 agarra
s/he drinks                bebe
the refreshment        el refresco
a wavy line                una línea chueca
a straight line           una línea derecha
bad                             malo/a
good                           bueno/a
s/he throws               tira
the ground                el suelo
s/he cries                   llora
s/he sees                   ve

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